Monday 26 September 2011

Novel ..

Assalamualaikum....

Kebelakangan ni banyak sangat masa terluang di pejabat dan aku lak tak tahu nak buat. Dalam sibuk mengonline kan diri , aku buat kerja lama membaca novel dan cerpen di www.penulisan2u.com. Kebanyakan novel dan cerpen yang di postkan memang best sangat. Kekadang  sampai tak sedar. Tup-Tup dah nak balik. Hari ni seharian suntuk aku menghabiskan masa aku membuat novel terbaru yang berjudul My P.A. Setelah siap, aku akan postkan setiap bab demi bab tentang novel aku tu. Mulanya ada terfikir nak postkan di wall penulisan 2u tapi risau tak de mase kan, ada yang tertunggu-tunggu lak.. haha .. Perasan macam ada peminat lak. Tapi first berjudul Tuan Muda Vs Puan Muda, dapat juga feedback yang baik dari pembaca kat sana. Cuma aku tak sempat nak habiskan, di sebabkan laptop lama aku yang rosak. Segala data tentang novel tu hilang macam tu sampai aku pun tak ingat macam mana cerita dia. so, aku fokuskan novel kedua aku la My P.A. Okey, mai aku cerita sedikit tentang sinopsis novel ni.

" Ia mengisahkan tentang seorang gadis yang terpaksa memikul tugas sebagai Personal Assistant kepada seorang bos yang panas baran, main perempuan,suka minum arak dan juga suka ke kelab malam. Hanya kerana terpaksa menampung dan menanggung keluarganya di kampung di sebabkan ayahnya yang sudah tidak mampu bekerja. Akhirnya,Zulaikha reda, untuk menjadi Personal Assistant kepada Ahmad Irfan. Segalanya bermula dengan amat berat sekali sehingga mencalarkan imejnye sebagai Gadis Bertudung... So, Ikuti kisah gadis manis ni..."

Itu sedikit sahaja sinopsisnya. Ia lebih menyentuh kepada kehidupan gadis kampung yang berusaha menjaga maruah, akidah dan imannya. Bukan susah hendak hidup di ibu kota Kuala Lumpur tanpa di pengaruhi apa-apa. So.. Jagalah diri kita baik-baik. Jangan mencemarkan nama baik kedua-dua orang tua kita dan sayangi lah diri kita sebagaimana Allah S.W.T telah mencipta kita sebaik-baik manusia. Jangan sampai Dia mengambil hak Dia,kita nak menyesal pun tiada gunanya.

Apa-apa Pun...

"Tanyalah Hati dan Positifkan Minda"

0 comments:

Post a Comment

TeriMa kAsIh Daun KeLadi naNti CoMmeNt Lagi

 

NikEy HeartSsss..... Design By: SkinCorner